Monday, August 12, 2013

Assalamualikum

Dah lapan bulan tak menulis . Rasanya pagi ni teruja balik untuk mencatitkan sesuatu bagi dikongsi dengan rakan. Hari ni hari keenam bulan syawal dan masih ramai yang mengambil cuti panjang.Baguslah jika digunakan untuk menziarahi sanak saaudara dan sahabat handai. Jangan lupa memandu dengan berhati-hati. Banyak sangat mangsa korban di jalan raya.
Yang paling utama adalah mula melaksanakan puasa sunat syawal sebanyak enam hari supaya ibadah kita diangkat setara dengan berpuasa selama satu tahun.  Yang paling istimewa tu adalah ramadan yang mana ada rahmat berlimpah dari Allah dan pengampunan dosa hamba-hamba yang memohon untuk pengampunan.Di bulan ini juga ada hari yang lebih baik dari seribu bulan. Pahala sunat setaraf pahala wajib dan yang wajib dilipat gandakan sampai 700 kali. Namun ramadan dah berlalu dan kita berdoa agar dipanjangkan umur untuk berjumpa lagi ramadan yang akan datang.

Wassalam

1 comment:

  1. Triton Titanium Blade - TITNIA LAND - The Titanium
    Triton Titanium trekz titanium pairing Blade – The thaitanium triton Titanium blade has been tested and certified implant grade titanium earrings by UK for micro touch trimmer quality and titanium apple watch longevity.

    ReplyDelete