Monday, August 29, 2011

Hari ini diambang Syawal.Tahun ni nampaknya cuma 29 hari berpuasa.Biasaanya 30 hari genap.Yang penting bukan jumlah harinya tapi hassil puasa tu macam mana.Dapat ke tidak matlamat yang dituju iaitu laallaqum tattakun.Agar kamu menjadi orang yang bertaqwa.
Mereka yang sempurna puasanya akan menjadi manusia baru yang bebas dari segala dosa.Mudah-mudahan kita tergolong ke dalam kelompok ini.
Di pejabat sekarang memang sepi gila.Peesakitpun tak ramai kerana separuh dari para doktor dah tutup klinik.Tahun ni memang cuti sakan kerana ccuti raya bertindih dengan cuti merdeka dan hari mantai pula tersepit diantara ahad dan raya pertama.Kemudian diikuti pula hari jumaat dan sabtu.Apa lagi cuti sakanlah.

Bagi yang sebuk bekerja sekali-sekal cuti memang menyeronokkan.Tapi kalau dah hari hari baru tahu bosan atau tidak.Nak tahu tanyalah orang pencen.Macam mana rasa tak ada aktiviti, cuma duduk-duduk dan tidur saja ddirumah. Wah tak terbayang bosannya. Sebab itu saya bertekat tak akan bersara hingga keakhir hayat.Pokoknya mesti ada kegiatan.Kalau syarikat dah tak mahu keranaa dah dianggap tua maka saya akan cari syarikat lain yang masih mahu.Paling tidakpun jadi peengajar di mana-mana universiti.Yang penting ada aktiviti yang berrguna.Kalau tidak alamat jadi cepat nyanyuk.

Sewaktu kunjungan saya ke Padang baru-baru ini ada teman bercerita yang salah seorang doktor pakar di sana dah nyanyuk>dulu dia ni memang top.Peesaakitnya nerpuluh orang dalam se hari.Tapi kita menurut khabarrnya nak dapat 3 orang seharipun sulit.Beeginilah putaran hidup.Sekali kita ke atas, sekali kita ke bawah

Selamat menyambut aidil fitri al mubaraq.Minal aidil walfaiizin. Wassalam

No comments:

Post a Comment