Thursday, July 8, 2010

Dah lima hari saya tak sempat menulis. Isnin lepas saya mendaftar di UiTM untuk menjadi pelajar part time. Bila saya berjumpa dengan Professor pada pagi tu dia macam caya dengan tak yang saya nak jadi mahasiswa. Dia kata berat ni.Kuliah dua kali seminggu waktu malam dan nanti banyak assignment. Saya faham yang dia macam tak menggalakkan .Saya kata saya akan cuba. Bila nak selesai terserahlah. Yang penting cuba dulu. Dia kata OK lah dan saya perlu mendaftar diri. Punyalah susah nak cari bangunan Intek untuk mendaftar. Pusing punya pusing akhirnya jumpa juga. Saya sampai jam 2 petang dan staf yang ada kata kena buat semua hari ni sebelum jam lima sebab tarikh pendaftran terakhir. Wah saya kata mustahil ni tapi dia kata Insya Allah sempat. beria dia menggalakkan saya. Dia kta pergi print kat bawah ada komputer.Semua borang kena download melalui internet. Wah dalam hati parah ni sebab selama ni main suruh saja staf yang buat. Akhirnya dapat juga. Lepas tu kena buat medical check up, buat kartu mahasiswa, kena cop pengesahan dan bayar yuran.Semua mesti siap sebelum jam 5 petang. Alhamdulillah tepat jam lima saya selesai mendaftar.

Masalah nya sekarang adalah kuliah yang bakal menuggu. Tiap-tiap minggu ni dua kali, sempat ke atau tidak saya tak pasti .

Petang isnin tu juga saya terbang ke Kedah kerana buat survey hospital. Saya bermalam di hotel Regency selama dua malam. OK jugalah hotel ni. Khabarnya milik kerajaan negeri. Makan malam di menara Alor Setar. Maklum ada yang belanja tapi makanan punyalah banyak tak habis makan. Waktu petang sempat shopping di Pekan rabu tapi setakat cuci mata saja kerana tak tau apa nak beli.

Setiap pagi lepas subuh saya jalan kaki selama 30 menit. jadi sempat juga jumpa orang gila berkeliaran dan beberapa orang yang tak berumah tidur di atas simen. Entahlah macam dah fenomina biasa. Sebelum ini sewaktu saya jalan pagi di sekitar JB jumpa juga benda macam ni.

Malam Khamis terbang pulang ke KL dan sampai rumah jam 12 malam. Pagi tadi ke Subang pula kerana ada conference Asia Pacific health conference. Besok pagi ke tempat yang sama kerana conference berjalan selama dua hari.Jadi minggu ni sibuk gila sampai sempat masuk pejabat sekejap saja. Sabtu nanti baru boleh masuk pejabat sepenuhnya.

Hidup ni macam nilah.kalau dah sibuk luar biasa. Tapi kita kena hadapi semuanya ini dengan hati dan fikiran yang terbuka barulah ada keseronokan bekerja. Faktor usia bukan penghalang.Yang penting semangat dan komitmen.
sampai jumpa lagi.Wassalam

No comments:

Post a Comment