Monday, May 10, 2010

Insya Allah besok petang saya akan terbang ke Singapura untuk menghadiri conference Hospital Build Asia di Marina bay.Saya telah dipilih oleh pihak penganjur untuk membentangkan kertas kerja pada 12/5 dan 13/5/10.Pada 12/5 saya akan mentangkan kertas kerja bertajuk selecting strategies to turnaround new hospital dan pada 13/5 bertajuk Enhancing business performance through Supply Chain management. Memang cukup teruja untuk membentangkan kertas kerja tersebut. Kebetulan dalam seminar ini hanya saya dari Malaysia sedangkan selebihnya adalah dari negara asing.Pada cenference terdapat 5 sub conference yang berjalan serentak di Marina Bay Conference. Saya menghadiri bahagian hospital management.

Pihak penganjur menyediakan kemudahan pengunapan selama dua malam di Marina Sand Hotel. Entah bagaimana rupanya hotel tersebut saya belum pasti tapi tentunya hotel lima bintang.Marina Bay adalah komplek yang baru siap dan merupakan salah satu mercu tanda Singapura.

Sebetulnnya ini adalah peluang kedua saya membentangkan kertas kerja di luar negara. Kali pertama adalah pada Januari lepas di Dubai. Kini saya diberi kepercayaan untuk membentangkan kertas kerja. Insya Allah akhir bulan june nanti satu lagi kertas kerja di Singapura dan akhir Julai juga di Singapura. nampaknya dah rezeki nak berulang alik ke Singapura.

Bila dah terpilih menjadi speaker di luar negara memang rasa seronok. Bagi saya presentation di luar negara adalah sangat subjektif. Tak ada betul atau salah. yang penting ikut konsep kita. kalau ada pertanyaan maka jawab ajalah ikut keyakinan kita. jadi tak perlu dirisaukan sangat. Yang susah tu nak mendapat kepercayaan pihak penganjur. Kalau mereka dah memberi kepercayaan maka peluang akan datang dengan sendir kerana mereka akan menawarkan kita untuk menjadi speaker.

Bagi saya perkongsian ilmu adalah amal jariah. Di samping itu kita membawa nama baik syarikat dan negara. Jadi banyak manfaat yang kita dapat.

Bila dah balik nanti saya akan coretkan di blog ini. Wassalam

No comments:

Post a Comment