Thursday, March 25, 2010

Dah dua hari tak sempat nak menulis di blog kerana urusan resmi di Alor Setar.Saya berangkat ke sana dari KLIA jam 2 petang pada hari selasa dan penerbangan mengambil masa 45 menit. Penerbangan cukup lancar. Sampai di sana langsung dijemput oleh teman yang sedia menunggu. Kami di bawa langsung ke hotel Regency. Saya lihat hotel ini baru di perbaiki dan keadaan lobi dan bilik cukup selesa. Cuma tak ada disediakan air mineral jadi terpaksa memasak air sendiri. Yang istimewanya dalam bilik ada sterika. Saya rasa ianya memang istimewalah kerana benda ni amat diperlukan bagi semua penghuni hotel. Waktu saya di Jakarta dulu saya ada membawa sterika sendiri dan juga international adaptor.Malangnya tak boleh digunakan. Mahu tak mahu saya terpaksa pinjam sterika dari hotel. Yang melucukan bila saya hubungi petugas hotel dia kata, teman bapa yang datang semuanya minta sterika jagi bapa terpaksa tunggu giliran. Saya kata OKlah.Memang kami datang dalam rombongan yang besar melebihi 50 orang.Jadi pihak hotel memang tak bersedia dengan permintaan ini. Sebab itu saya kata hotel Regency ni istimewa kerana menyediakan sterika dalam setiap bilik. Benda ni walaupun nampak mudah tapi kesannya pada pelanggan amat besar dan memberi kesan yang amat positif kepada pelanggan.

Beberapa hari sebelum berangkat saya mula bercerita tentang bakteria dan antibiotik. Nyatanya bila sampai di Alor Setar saya pula yang diserang selsema dan batuk yang teruk diikuti oleh demam kuat. Maknanya bakteria mencari kesempatan di atas serangan virus selsema untuk menjangkiti saya. Memang malam tu saya lepak habis dan terpaksa menelan dua biji ubat demam. Keesokannya keadaan tak berubah dan saya terpaksa bergantung dengan ubat demam setiap lapan jam. Malam berikutnya teman membawa saya makan malam di Menara Alor Setar iaitu di restoran berpusing.Waktu pergi tu hujan turun selebat-lebatnya. Dahlah pula demam kena hujan pula , keadaan makin teruk. Batuk mulai kuat dan suara dah mulai parau. Makanan yang dihidangkan adalah steam boat. Memang soal makan ni saya kurang arif kerana memang tak minat makan malam di restoran atau di warung. Memang dari dulu macam tu dan saya lebih selesa makan di rumah. jadi memang asing sikitlah jika makan di luar ni. Oleh kerana hujan lebat cuma ada dua kumpulan yang makan di situ iaitu kumpulan kami dan satu lagi keluarga Melayu. Menurut keterangan pekerja di situ memang tempat tersebut jarang penuh. Satu pusingan mengambil masa 45 menit. Selain Menara Alor Setar ni restoran dengan konsep yang sama adalah di Menara Kuala Lumpur. Selesai makan lebih kurang jam 10 malam. Lepas tu saya langsung ke hospital ambil antibiotik kerana keadaan demam semakin teruk. Balik ke hotel langsung mandi dan makan antibiotik dengan ubat demam. Tidur pun hanya tidur-tidur ayam tak mampu tidur nyenyak. Bangun subuh keadaan terasa sehat sedikit.Lepas solat subuh langsung mandi dan kemudian turut untuk sarapan pagi. Jam 8.30 pagi teman datang menjemput dan langsung ke hospital untuk memulakan tugas gap analysis dalam rangka persiapan akreditasi. Walaupun keadaan badan tak begitu sedap saya gagahi juga kerana urusan penting yang perlu dilakukan.
Sampai jumpa besok. Wassalam

No comments:

Post a Comment